zaterdag 10 februari 2018

Indian Ring


Hallo lieve bloggers,

Ik vond het wel weer eens tijd voor een ring😊
In een eerder blog Indian Stamp” heb ik een hanger gemaakt met deze stempel.
En voor een ring is een houten stempel ook zeker mooi om textuur mee aan te brengen.



Ik begin met een ringenstok waar ik een post-it papiertje op geplakt heb.
Hierop heb ik de ringenmaat afgetekend.
Van 10 gram zilverklei rol ik de klei tot een rolletje.
Met met een kleiroller rol ik tussen 1,5 mm latjes het rolletje uit tot een klei-strip.
Ik plaats de stempel in het midden van de strip.
Voordat ik de afdruk maakte heb ik de stempel ingesprayed met “Anti-plak Formule”.
In het geval van een houten stempel is dat misschien nog wel belangrijker dan bij een stempel van rubber i.v.m. de textuur van het hout.
Na dat ik de stempel in de klei gezet heb snijd ik met een RVS klei mes de zijkanten van de kleistrip netjes in vorm.
Vervolgens plaats ik de klei-strip over de afgetekende maat op de ringenstok.
De uiteinden heb ik op de ringenstok recht afgesneden en met een RVS klei mes.
Met beetje water heb ik de uiteinden goed aan elkaar bevestigd.

Na het drogen heb ik de ring voorzichtig met papier en al van de ringenstok gehaald en het papier van de ring verwijderd.

Met een schuurpad en daarna met een babylotiondoekje werk ik de randen van de ring glad af.


Na het afbakken op 800 graden heb ik de ring geborsteld met een polijstborstel en geschuurd met schuurpads van grof tot zeer fijn.
Met zwavellever heb de ring zilver gezwart om de textuur mooi uit te laten komen.
Tot slot heb ik de ring gepolijst met polijstdoek en polijstpasta.


Gebruikte materialen & gereedschappen
Art Clay Zilver klei 10 gram
Art Clay Ringenbos Maten 1-30 Metaal
Art Clay Houten Ringstok Tribulet 2-delig
Roestvrijstalen Klei Mes 97x48 mm Lomer
Art Clay Plastic Kleiroller
Art Clay Plastic Strips 1,5 mm 2 Stuks
Anti-plak Formule
Blockwallah Wooden Stamp
Art Clay Schuurpad grijs (320-600) grof
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium
Art Clay Schuurpad groen (1200-1500) fijn
Art Clay Zwavellever 6 cc
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig
Poets- Polijstdoek (ZF-034)Art Clay Polijstpasta




Follow Me on Pinterest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten