donderdag 30 november 2017



Hallo lieve lezers,

Met de feestdagen in het vooruitzicht een projectje om iemand cadeau te geven of gewoon leuk om zelf te dragen.
Sneeuwpopjes oorbellen.

Voor de oorbellen rol ik de klei uit tussen twee transparante latjes(1 mm).
Na het uitrollen van de klei steek ik met een uitsteker twee maal een sneeuwpopje uit.
 Met een penseeltje en een beetje water werk ik de randjes van de vormpjes glad af.
De popjes voorzie ik van een neusje, oogjes, knoopjes en een sterretje op het hoedje.
Aan de bovenkanten van de sneeuwpopjes plaats ik een Art Clay Plat Schroefoogje Klein.
Hier zet ik later oorhaakjes aan.



Ik heb de oorbellen in de oven afgebakken op 750 graden.
Na het afbakken heb ik de hanger gepolijst met een polijstborstel en schuurpads. De oorbellen heb ik gezwart met zwavellever en weer geschuurd met een schuurpad. 

Gebruikte materialen & gereedschappen
Art Clay Zilver klei 1 x 10 gram
Art Clay Plastic Kleiroller
Art Clay Plastic Strips 1 mm 2 Stuks
Art Clay Plat Schroefoogje Klein 10 Stuks
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig
Art Clay Schuurpad grijs (320-600) grof
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium
Art Clay Schuurpad groen (1200-1500) fijn
Art Clay Oorhaakjes 1 Paar 2 Stuks
Uitstekertje sneeuwpop



Geen opmerkingen:

Een reactie posten