zaterdag 15 juli 2017

Visjes


Hallo lieve lezers,

Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen!
Vandaag zilverklei oorbellen met acrylhars.

Voor de visjes heb ik eerst uit papier een malletje geknipt.
Tussen twee transparante latjes (1 mm) rol ik de klei uit.
Na het uitrollen leg ik het malletje op de klei en snij de vorm uit met de snijnaald.
Met een beetje water werk ik de randjes netjes af.
Ik maak twee visjes en plaats een schroef oogje in de visjes. Bij de één in de kop en bij de ander in de staart.
Met diverse mini uitstekertjes breng ik textuur aan op de visjes.
Voor een oogje stans ik een rondje uit.


Na het afbakken heb ik de hanger gepolijst met een polijstborstel en schuurpads. 
Voor extra glans heb ik de visjes gepolijst in mijn polijstmachine.
Over de textuur breng ik Art Clay Acrylhars Transparant aan dat ik op kleur heb gebracht met Art Clay Hars-Pigment Aqua, roze en kobalt blauw.
Ik heb de kleuren onderling gemengd en laat ze in elkaar overlopen.
De acrylhars en pigment meng ik op Aurelie Tear-off Palette. Dat is erg handig, want als je klaar bent scheur je het gebruikte velletje van het bok en dat gooi je weg.
De acrylhars laat ik uitharden onder een UV-lamp.
De ogen plak ik met tape af en vul ik met acrylars.
Na het uitharden verwijder ik het tape.
De oorbellen voorzie ik van haakjes.






Gebruikte materialen & gereedschappen
Art Clay Zilver klei 1 x 10 gram
Art Clay Spuitpasta 10 Gram 1 Spuitmondje
Art Clay Plastic Kleiroller
Art Clay Plastic Strips 1 mm 2 Stuks
Professionele Naaldpen
Art Clay Plat Schroefoogje Klein 10 Stuks
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig
Art Clay Schuurpad grijs (320-600) grof
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium
Art Clay Schuurpad groen (1200-1500) fijn
Art Clay Acrylhars Transparant, Ange Super Resin UV Crystal
Art Clay Hars-Pigment Kobalt
Art Clay Hars-Pigment Roze
Art Clay Hars-Pigment Aqua
Aurelie Tear-off Palette
Art Clay Oorhaakjes 1 Paar 2 Stuks



Geen opmerkingen:

Een reactie posten