woensdag 11 juni 2014

Carved Beads van Polymeer klei

Hallo lieve lezers,

Sinds ik mij vorige maand heb aangesloten bij het Design Team voor het Craftliners blog. Schrijf ik ook deze eigen blog.
Op het Craftliners blog is elke maand een Challenge waar je als lezer van dit blog aan mee kunt doen en waar het Design Team Inspiratie voorbeelden laten zien.


Naast dat ik mij voornamelijk bezig hou met zilverklei, laat ik op beide blogs ook projecten zien van polymeer klei of een combinatie van deze twee.



Voor de Challenge van het Craftliners blog, “paars, blauw en groen” van de maand juni, heb ik een ketting gemaakt in deze kleuren van Cernit polymeer klei. 
Deze ketting is zeer eenvoudig te maken.


Voor een deel van de kralen heb ik alle drie de kleuren door elkaar gekneed. Andere kralen heb ik in één kleur gemaakt.

Ik heb eerst een bolletje gerold en deze daarna plat gedrukt. De  kralen heb ik vervolgens met een mesje ingekerfd en/of ingedeukt en gesneden Als laatste met een rietje een gaatje door de kraal gemaakt.
Doordat ik een rietje heb gebruikt wordt het gaatje groot genoeg om later de kralen aan een dik rubberen koord te rijgen.
De kralen die ik gesneden heb, heb ik eerst afgebakken en daarna met een mesje kleine plakjes weggesneden. Hierdoor krijg je een beetje een facet-achtig resultaat.
De laatste twee kralen heb ik in een conische vorm gemaakt om de kralenstreng mee te eindigen.
Na het afbakken heb ik de kralen zwart gemaakt met acrylverf, goed laten drogen en daarna geschuurd. Sommige kralen heb ik met een beetje witte acrylverf bewerkt.
Door het schuren blijft de acrylverf alleen in de dieper gelegen delen waardoor je meer contrast krijgt in de kraal.
Na het schuren heb ik de kralen mat afgelakt.
De kralen heb ik aan een rubberen koord geregen en voorzien van een sluitinkje en klaar is je ketting.


  
Gebruikte materialen:
Cernit Glamour, 56gr - Violet 900 (CE0910056900)
Cernit Glamour, 56gr - Groen 600 (CE0910056600) 
Cernit Glamour, 56gr - Marine blauw 246 (CE0910056246) 
Cernit Transparante Vernis Mat 30 ml (CE3050030001)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten